Als kind maakte ze haar eigen magazines – inclusief stripverhaal – en printte die trots uit. Later koos Majorie Desmet voluit voor de Nederlandse taal en deed ze haar eerste copywritingervaringen op. Ruim 2 jaar later vervoegde ze de rangen van Bliksem Schrijfbureau. Teken dat het zo moest zijn.
Na de uren gaat ze lopen, zwemmen of verbouwt ze met haar vriend hun eigen huis. Goed om energie kwijt te raken en tegelijk bij te tanken. Echt helemaal losgaan doet Majorie dan weer op de zomerfestivals. Met Vampire Weekend of Mumford & Sons op de affiche kan het helemaal niet meer stuk. Al doet vooral de Nederlandse taal haar hart sneller slaan, op de voet gevolgd door het Spaans en het Frans.
Wat wou je later worden? Leerkracht.
Wat was je eerste copywritingopdracht? Een blog over de lancering van warmtepompboilers.
Wat is je grootste gruwel? Nominalisering (werkwoorden als zelfstandige naamwoorden gebruiken).
Voor welk bedrijf zou je graag eens schrijven? Studio 100.
Wat is je favoriete koffie? Latte karamel.
Als net afgestudeerde ging Majorie op zoek naar vacatures voor copywriting. Ze botste onder meer op een job bij Bliksem. “Ik was al mijn cv en motivatiebrief aan het opstellen. De volgende dag was de vacature helaas verwijderd. Net te laat”, herinnert ze zich. “Het idee van werken bij Bliksem bleef wel altijd in mijn achterhoofd spelen. Bij mijn eerste werkgever verschoof de focus van copywriting naar een veel breder digitaal takenpakket. Daarom hield ik mijn ogen open voor iets anders. En toen kreeg ik een job alert van een nieuwe vacature bij Bliksem.”
Het takenpakket moest Majorie niet meer overtuigen, de klik met het team wel. “Want dat is eigenlijk even belangrijk als de job zelf”, vindt ze. “Ik liet fijne collega’s achter, maar werd meteen warm onthaald bij Bliksem. De losse babbels, ook over heel andere dingen dan werk, en de gemoedelijke sfeer waren een verademing. Ik voel dat ik hier echt kan groeien als copywriter en daar ga ik me 100 procent voor smijten.”
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.