Elke dinsdag leent Trees haar pen aan Lecot. Vanuit het hoofdkantoor in Heule – tussen de accumachines en schroefbits – bouwt ze mee aan de merkvisibiliteit van hun webshop. Met copy die scoort bij stielmannen en bij Google.
Met meer dan 70 vestigingen, 700 medewerkers en een ijzersterke reputatie is Lecot alomtegenwoordig in de bouwsector en in het straatbeeld. Hun webshop, Lecot.shop, is de digitale etalage voor vakmannen die hunkeren naar kwalitatief gereedschap en advies op maat. “Het is een concurrerende markt”, vertelt Jan Baeten, Digital Marketing Manager bij Lecot. “Daarom is het cruciaal dat we gevonden worden in zoekmachines.”
Enter Bliksem. Via landingspagina’s, blogs, productomschrijvingen en nieuwsbrieven brengen we de tools naar de vakman en omgekeerd. Met de juiste trefwoorden worden de pagina’s vooruit gestuwd in de zoekresultaten. “Die mix van SEO en vlotte schrijfstijl is voor ons van goudwaarde.”
De doelgroep van Lecot? De professionele vakman en de ervaren doe-het-zelver. Die hebben geen boodschap aan wollige verkooptaal. Wel aan duidelijke, correcte info die blijft hangen. Omdat Trees elke week inhouse meedraait, kent ze de business en doelgroep ondertussen door en door.
Ze vertaalt technische productkennis naar behapbare taal. “En ze stopt er vaak een kwinkslag in. Een originele woordkeuze of een perfect geplaatste woordspeling. Zo krijgt zelfs een pagina over betonboren een verrassend randje”, aldus Jan.
Heb je ook zin in snedige punchlines en overtuigende teksten? Dat is de bedoeling.