Als uitgever van gespecialiseerde vakbladen zet Louwers Mediagroep volop in op sterke redactionele content. Al bijna 10 jaar rekent het bedrijf hiervoor op Bliksem Schrijfbureau. Van diepgravende artikels over architecturale projecten tot technische uitleg over complexe installaties: Bliksem giet ze in heldere, overtuigende teksten die doen wat ze moeten, zonder al te commercieel aan te voelen.
“Voor ons is het belangrijk dat klanten die intekenen voor redactionele content zo min mogelijk werk hebben”, schetst Mathieu Noppe van Louwers Mediagroep. “Door de contentproductie volledig in handen te nemen, blijft de workload bij de bedrijven beperkt. De dames van Bliksem volgen alles nauwgezet op en trekken tijdig bij ons aan de alarmbel. Dat waarderen we. Net zoals de zorgvuldige eindredactie die ze voor diverse titels uitvoeren. Ze stroomlijnen de tone of voice van een brede poule aan redacteurs tot een samenhangend, toegankelijk en aangenaam geheel.”
Doorheen de jaren groeide het takenpakket van Louwers bij Bliksem stevig, net zoals de Bliksem-familie zelf. Samenwerken in vertrouwen schept nu eenmaal nieuwe opportuniteiten. Een mooi voorbeeld is de opstart van Hotelvak, waar Bliksem niet alleen redactioneel werk levert, maar ook meteen de eindredactie stevig in handen nam.
Ook Louwers is in volle evolutie. Tegen de zomer van 2025 verhuizen ze naar een nieuwbouw met onder meer een podcaststudio. Mathieu: “We zetten al enkele jaren sterk in op een crossmediaal aanbod. Podcasts kunnen hier in de toekomst zeker aan bijdragen, maar sterke content is en blijft een onmisbare factor. Bliksem werkt nauwkeurig, kritisch en durft inhoudelijk meedenken. Zo versterken ze ons als externe partner.”
Heb je ook zin in snedige punchlines en overtuigende teksten? Dat is de bedoeling.