Home » Content marketing: start een blog

Waarom elk bedrijf een blog zou moeten starten: 5 redenen

Een blog een leuk tijdverdrijf? Niet voor bedrijven. Een bedrijf met een prikkelende, informatieve of zakelijke blog lokt tot 80 procent nieuwe bezoekers naar de eigen blog en bijgevolg de website. En nieuwe bezoekers zijn nieuwe leads. Hier zijn 5 redenen waarom je bedrijf moet bloggen.

“Laat ons één ding duidelijk stellen: een blog dient niet voor verkooppraatjes. Wel lok je via je blog nieuwe bezoekers  naar je website. En nieuwe bezoekers zijn potentiële klanten.”

1. Blog voor zoekmachine optimalisatie

Sites met nieuwe en vernieuwende content scoren hoog in Google en andere zoekmachines. Een blog is het ideale medium om als bedrijf content de wereld in te sturen en bezoekers te lokken. Het is de speelruimte om ten volle te experimenteren met zoektermen voor SEO-optimalisatie. Hoe uitgebreider je blog, hoe meer ruimte om je trefwoorden doeltreffend te gebruiken.

2. Toon je expertise

Bescheidenheid siert, maar op je blog mag je gerust pronken met je deskundigheid. Geef praktische tips aan je klanten, schrijf tutorials uit, geef inspirerende voorbeelden of toon aan dat je mee bent met de nieuwste technieken of trends. Zowel B2B als B2C zijn de voordelen legio.

3. Onderscheid je van je concurrenten

Monopolies zijn niet meer van deze tijd. Om je (potentiële) klanten te overtuigen, moet je je dus onderscheiden van de concurrentie. Een blog geeft je virtuele ruimte om je eigen stempel te drukken. Kies voor originele blog content en ontwikkel je eigen stijl. Zo neem je zelf je bedrijfsimago en uitstraling in handen.

  • Ontwikkel je eigen stijl
  • Zorg voor originele content
  • Neem je bedrijfsimago in eigen handen
4/ Een freelance copywriter is goedkoper

Zowel voor communicatiebureaus als KMO’s is het werken met een freelance copywriter erg voordelig. Je huurt een zelfstandige freelancer enkel voor een bepaalde tijd of opdracht. Dat betekent je geen sociale zekerheid, vakantiedagen, ziekte- of ontslagvergoeding of wat dan ook moet betalen. Je betaalt enkel voor het geleverde werk. Een freelancer is meestal goedkoper dan een werknemer: de overheadkosten zijn minimaal.

  • Inzetbaar wanneer jij het wil
  • Volgens uurtarief of projectprijs
  • Geen vaste kosten zoals een werknemer
5/ Je profiteert van een gratis correctieronde

Een extra troef van de meeste freelance copywriters is dat ze een gratis correctieronde aanbieden. Tenminste, dat doen wij toch. Als opdrachtgever ontvang je alle gevraagde teksten en opdrachten volgens de geplande timing en krijg je de kans om aanpassingen of opmerkingen te formuleren. Gratis.

Jij leest, onze freelance copywriters schrijven, schrappen en passen aan tot het helemaal juist zit. Zo ben je zeker van een goed resultaat.

Klik, lees en verras jezelf

In de praktijk

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast.
Je hebt je scherpe pen al gevonden.

Contacteer ons
2018-11-13T14:23:20+00:00