Home » Zo schrijf je kerstwensen die binnenkomen

Zo schrijf je kerstwensen die binnenkomen

De drukste periode van het jaar breekt aan. Je huis versieren en in gezellige kerstsfeer brengen, cadeautjes uitkiezen voor vrienden en familie, een lekkere maaltijd op tafel toveren en voor alle gezinsleden een passende outfit kiezen. Je zou voor minder stress krijgen. En niet te vergeten: originele kerst- en nieuwjaarswensen voor je klanten en al wie je lief is.

“Neem de tijd voor een goede voorbereiding
en pak je klanten in met een unieke kerst- of nieuwjaarswens.”

De kerstdrukte is niet aan iedereen besteed. Inspiratie zoeken en vinden voor een bijzondere kerst- of nieuwjaarsboodschap al helemaal niet. Ben je de zoveelste zingende kerstman of swingende rendieren in je brievenbus beu? Met deze tips stuur je straks in no time originele wensen de deur uit.

Geen promopraatje

Het einde van het jaar is een ideaal moment om de relaties met je klanten te versterken door een originele kerst- of nieuwjaarskaart te sturen. Let wel op dat het geen promotiepraatje wordt over je bedrijf.

Stop er een persoonlijke boodschap in met specifieke wensen voor je klanten. Bedank hen voor wat zij voor je bedrijf het afgelopen jaar gedaan hebben. Of waarom steek je geen klantengetuigenis bij je kerstkaart? Een unieke manier om je klant een gezicht te geven en herkenbaar te zijn bij prospecten.

Geef een primeur

Als je bedrijf iets nieuws te melden heeft, verpak je dit in een originele nieuwjaarswens. Is er uitbreiding op komst, lanceer je een nieuw product? Dit is het uitgelezen moment. Geef de boodschap dat enkel trouwe klanten en goede relaties deze primeur krijgen. Zo creëer je een gevoel van exclusiviteit en prikkel je de nieuwsgierigheid. Succes verzekerd!

Spring eruit

Opvallen is de boodschap. Je klanten worden op het einde van het jaar overspoeld door kerst- en nieuwjaarswensen. Wees origineel en spring eruit, want zo blijft jouw boodschap bij.

  • Verpak je wensen in een unieke vorm: een specifieke verpakking of passend gadget voor je sector bijvoorbeeld.
  • Kies voor een mooi handgeschreven exemplaar dat tot de verbeelding spreekt.
  • Zend je wensen samen met een origineel cadeau.
  • Zeg het letterlijk zelf in een creatieve video.
  • Steunt je bedrijf een goed doel? Engageer je klanten en daag hen uit om hetzelfde te doen.
Wees jezelf

Kies in je nieuwjaarswensen voor dezelfde stijl waarmee je je klanten doorheen het jaar aanspreekt. Dus geen joviale boodschap voor de doorgewinterde zakenman. Of formele wensen als je houdt van spontane communicatie. Kies voor authenticiteit met een persoonlijke touch. Artistiek, retro, modern, … alles kan. Zolang er een match is met je ware ik.

Zet aan tot doen

Een goede kerst- of nieuwjaarsboodschap sluit af met een call to action. Zet de klant aan om door te klikken naar je webpagina. Of verwijs naar een wedstrijd, een korting, een uniek aanbod, enzovoort. Het is tenslotte eindejaar en iedereen krijgt graag cadeautjes.

Goed begonnen…

Neem nu de tijd voor een goede voorbereiding en pak je klanten in met een unieke kerst- of nieuwjaarswens.
To do lijst:

  • Klantencontacten updaten
  • Originele boodschap selecteren
  • Stijl en taal kiezen
  • Zelf ontwerpen of grafisch bureau inschakelen

Check! Zo post je straks stressvrij en perfect op tijd je wensen.

Een overvolle agenda en geen tijd om zelf je kerst- of nieuwjaarswens te ontwerpen? Of beschik je toch niet over een creatieve pen om die unieke boodschap te voorschijn te toveren? Contacteer een copywriter boordevol inspiratie en tel zorgeloos af naar de feesten.

Klik, lees en verras jezelf

In de praktijk

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast.
Je hebt je scherpe pen al gevonden.

Contacteer ons
2019-12-16T15:35:32+01:00
Go to Top