Bliksem Schrijfbureau • Copywriting • Freelance Copywriter

 

 

Copywriting voor web en print

gevat als het mag, zakelijk als het moet

 

Wat is een copywriter?

Een copywriter is een tekstschrijver voor bedrijven in allerhande sectoren. Een bakker bakt brood en een garagist herstelt auto’s. Wat een copywriter precies doet is na ‘Alles goed?’ de vraag die ons het vaakst gesteld wordt. Hoog tijd dus om ze te beantwoorden. Luid en duidelijk.

Verleiden met woorden

Sta me toe om eerst het meest gehoorde misverstand uit de wereld te helpen: neen, copywriting heeft helemaal niets te zien met copyrights. Wel met het schrijven van copy. Teksten dus. Wervend liefst. Voor brochureswebsitese-mailsmagazines en zoveel meer. Copywriters schrijven commerciële teksten. Ze verleiden met woorden. Als donjuans, gewapend met een pen of een toetsenbord.

schrijftips, leesbare teksten, copywriting, redactie teksten

Creatieve kameleon

Een freelance copywriter plooit zijn – of haar – teksten naar jouw wensen en producten. Voor elke sector, voor algemene of vakpublicaties, bondig of in het lang: als een kameleon verandert je tekstschrijver van kleur. Met (meestal) sprekend gemak en (altijd) een gerichte aanpak. Met een creatieve kijk en een ruime woordenschat.

  • Voor elke sector
  • Lange en korte copy
  • Gespecialiseerd of algemeen
  • Volgens de tone of voice van je bedrijf
  • Met jouw input en kennis van zaken

Nieuwsgierigheid als basis voor snedige teksten

Kent een copywriter dan werkelijk elke sector vanbinnen en vanbuiten? Natuurlijk niet. Gelukkig kennen ondernemers hun bedrijf en hun producten wel door en door. Luisteren en zich laten leiden door oprechte nieuwsgierigheid zijn twee karaktertrekken van elke goede copywriter. Ja, we geven het toe: we zijn curieuzeneuzen.

Meer conversie met wervende copy

Zowel voor print als online teksten bewijst een copywriter zijn nut. Goede teksten met aandacht voor SEO lokken online meer bezoekers én overtuigen hen van je bedrijf en product. Ook in brochures of magazines maakt wervende copy het verschil.

Door de voordelen te benadrukken, je bezoekers persoonlijk aan te spreken en duidelijk call to actions te voorzien, zetten commerciële teksten aan tot actie. Met meer omzet als gevolg. Zelf geen krak in het schrijven van overtuigende teksten? Geen probleem. Doe een beroep op een freelance copywriter die jouw boodschap in het kort of het lang herschrijft.

Kopje copy?

Uitgebreide webteksten of een zo kort mogelijke catchy slogan?
Test onze pen en creatieve geest en geniet van copy die precies zegt wat jij wil.

contacteer ons