Een efficiënte content marketing in 5 stappen

Meer online bezoekers, meer omzet en een hogere klantenbinding via je website en je social media: daar zeg je volmondig ‘ja’ tegen. Hoe je het doet? Met een doordachte content marketingstrategie op maat van je merk, product of dienst. Maak jezelf content en ga aan de slag.

“Deel je ervaring, knowhow en expertise via de

kanalen waar je potentiële klanten aanwezig zijn. Of

anders gezegd: ga waar je klanten zijn. Ook online.”

Wat is content marketing?

Je wil potentiële klanten aan je merk binden en actie laten ondernemen. Dat doe je onder meer met straffe content. Informatie die je doelgroep aanspreekt. Waardevolle en relevante content is een onderdeel van content marketing. Wanneer en via welk medium je die inhoud verstuurt, is je content marketingstrategie.

Waarom een content marketingstrategie belangrijk is

Met een goede content marketingstrategie betrek je klanten actief bij je merk. De kans dat ze jouw bedrijf verkiezen boven de concurrentie en overgaan tot een aankoop stijgt, net als hun loyaliteit ten opzichte van jouw merk. Je deelt je ervaring, knowhow en expertise via kanalen waar je potentiële klanten aanwezig zijn.

  • Meer loyaliteit
  • Meer conversie
  • Meer bezoekers voor je website

Succesvolle content marketing in 5 stappen

  1. Bepaal de doelen van je content marketingstrategie
    Wil je nieuwe potentiële klanten lokken, de voordelen van je merk extra in de verf zetten of net strategische partners aantrekken? Je strategie begint bij het opzet van je campagne.
  2. Vertrek vanuit de noden en interesses van je doelpubliek
    Door de interesse van het juiste publiek te wekken, bouw je belangrijke consumentenrelaties.
  3. Zoek je content sweet spot
    Neen, dat heeft niets te maken met chocolade. Wel met waar je merk ende noden van je doelgroep overlappen. Daar liggen de wortels voor je unieke en waardevolle content.
  4. Besteed aandacht aan de kwaliteit en het ritme van je content
    Content marketingstrategie is een investering op lange termijn. Je wilde klanten geconnecteerd houden. Laat dus op regelmatige basis iets van je horen en hou het interessant.
  5. Meet het succes van je strategie
    Hou de traffic op je website, je conversiegraad en de shares en likes op sociale media in de gaten. zo zie je snel welke soort content het best werkt op welk tijdstip en via welk medium.

Kwaliteit boven kwantiteit

Je content marketingstrategie is een evenwichtsoefening. Je zorgt ervoor dat je doelpubliek je niet vergeet, zonder hen te overladen met content. Al helemaal met oninteressante bladvulling. Kies kwaliteit altijd boven kwantiteit. Zelf geen inspiratie of vlotte pen? Misschien kan een freelance copywriter helpen om vorm te geven aan je content.

Klik, lees en verras jezelf

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.

contact