Meer online bezoekers, meer omzet en een hogere klantenbinding via je website en je social media: daar zeg je volmondig ‘ja’ tegen. Hoe je het doet? Met een doordachte content marketingstrategie op maat van je merk, product of dienst. Maak jezelf content en ga aan de slag.
Je wil potentiële klanten aan je merk binden en actie laten ondernemen. Dat doe je onder meer met straffe content. Informatie die je doelgroep aanspreekt. Waardevolle en relevante content is een onderdeel van content marketing. Wanneer en via welk medium je die inhoud verstuurt, is je content marketingstrategie.
Met een goede content marketingstrategie betrek je klanten actief bij je merk. De kans dat ze jouw bedrijf verkiezen boven de concurrentie en overgaan tot een aankoop stijgt, net als hun loyaliteit ten opzichte van jouw merk. Je deelt je ervaring, knowhow en expertise via kanalen waar je potentiële klanten aanwezig zijn.
Je content marketingstrategie is een evenwichtsoefening. Je zorgt ervoor dat je doelpubliek je niet vergeet, zonder hen te overladen met content. Al helemaal met oninteressante bladvulling. Kies kwaliteit altijd boven kwantiteit. Zelf geen inspiratie of vlotte pen? Misschien kan een freelance copywriter helpen om vorm te geven aan je content.
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.