“Bij Bliksem kwamen mijn passies samen”

Na jobs in consulting, ICT, supplychain en met een financiële achtergrond de switch maken naar de creatieve sector? Het is een grote stap, maar Laureline waagde toch de sprong. Na enkele maanden stage bij Bliksem kwam ze als eerste medewerker vast aan boord.

Laureline heeft een gevarieerde professionele achtergrond. In haar laatste job kwam ze in een herstructurering terecht en dacht ze na over waar ze met haar carrière naartoe wilde. “Schrijven en taal zijn altijd passies geweest. Ik deed al aan fictieschrijven en werkte kortverhalen uit. Mijn loopbaancoach stelde de job van copywriter voor en bracht me in contact met Bliksem. Na een stage was ik meteen verkocht”, zegt ze.

Wie is Laureline Vansteenkiste

Wat wou je later worden? Interieurarchitect of stylist.
Wat was je eerste copywritingopdracht? Een blog voor een beveiligingsfirma.
Wat is je grootste gruwel? Het woord “maar” als stopwoord of aan het begin van een zin. Het sluipt overal tussen en er zijn vaak mooie alternatieven voor.
Voor welk bedrijf zou je graag eens schrijven? Als ik echt mag dromen, dan een modehuis zoals Dior. Ben ik meer realistisch, dan zou ik graag mijn expertise in ICT en supplychain inzetten voor technische copywriting. Ook de Artsenkrant mag op het lijstje. Ik verdiep me graag in onderwerpen.
Wat is je favoriete koffie? Een cappuccino.

In het rijke ondernemersleven duiken

De afwisseling in teksten en opdrachten is wat Laureline boeit aan copywriting. “We leren veel bij, niet alleen inhoudelijk. Je komt in aanraking met verschillende sectoren en maakt kennis met zoveel boeiende, lokale bedrijven. Het toont hoe rijk België is aan ondernemingen en aan expertise.” De variatie in het werk houdt elke copywriter scherp, vindt Laureline. “Ik zou niet graag voor 1 klant of magazine werken. Schrijven is leuk, maar het feit dat geen enkele dag dezelfde is houd me op dreef.”

Er voor elkaar zijn

Copywriting en schrijven, allemaal goed en wel. Waarom dan bij Bliksem? “Ik werkte 20 jaar in grote bedrijven en had er nood aan om eens een andere kant te zien. Zo’n klein team en de sfeer op kantoor is echt fijn. We krijgen veel flexibiliteit en vangen elkaar op. We zijn allemaal jonge mama’s die wel meer willen dan enkel mama zijn. Hier kan en mag dat. Zijn er dagen waarop je gezin prioriteit krijgt, dan begrijpen de collega’s je. Zonder oordelen.”

 

De fijne feedback van klanten maakt haar dag goed. “Soms voel je elkaar onmiddellijk aan en weet je na enkele minuten exact wat je moet schrijven. Andere keren ben je zodanig ingewerkt in de materie dat de tekst uit je vingers vloeit.” Nog zo’n opsteker zijn vrije dagen met een spannende serie op tv, een goede thriller van Jo Nesbø op haar schoot of lekker uitwaaien aan zee met de jongens. “Al zou ik toch graag nog wat meer sporten of een cursus fotografie volgen. Ideaal om ruimte in mijn hoofd te maken voor nieuwe, uitdagende copyprojecten.”

Klik, lees en verras jezelf

De nieuwsbrief: een onmisbaar marketinginstrument

Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?

Lees meer

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.

contact