Een interviewafspraak over een specifiek project? Een jubileum van je bedrijf? Het zijn maar 2 voorbeelden van heel uiteenlopende interviews. Bij het eerste verzamel je bij voorkeur al de nodige projectfiches, beschikbare brochures of folders en zo meer. Bij het tweede snor je al even wat geschiedenis op. Kwestie dat de details zeker kloppen.
Al eens een gesprek proberen aanknopen met een persoon aan de overkant van een drukke straat? Neem het van ons aan: dat praat nogal moeilijk. Voorzie dus een rustige ruimte voor je interview. Gebruik je graag een illustratieve powerpoint of online beeldmateriaal? Dan is een beamer handig. Of we kijken gewoon mee op je laptop natuurlijk. Ook gezellig.
Wie graag honderd pagina’s tekst leest, koopt een roman. Een copywriter houdt het liever bondig. Waar het hart van vol is, loopt de mond van over. Dat snappen we. We luisteren ook graag naar je verhaal. Zo snappen we aan het eind van het interview perfect waar je voor staat. Toch is het nuttig om de krachtlijnen duidelijk aan te geven. Zodat de tekst zeker verwoordt waar je de nadruk op wil leggen.
Ondanks onze literaire achtergrond, worden we graag verrast door enkele uitzonderlijke cijfers. Geen ingewikkelde wiskunde of je jaaromzet. Wel het jaar waarin je startte, het indrukwekkend aantal jaarlijks gerealiseerde projecten, zoveel lopende meters van x en zoveel kilo van y, en zo meer. Voor jou lijken het onbelangrijke details, maar ze maken de petite histoire van je verhaal compleet.
We vertellen jouw verhaal. En dat begint dus, logisch, bij hoe jij het vertelt. Liefst niet tussen de soep en de patatten. Voorzie genoeg tijd in je agenda om je copywriter uitgebreid te briefen. Meestal geeft die je vooraf een idee van de tijdspanne, maar wat marge rekenen is altijd een goed idee. We zijn nu eenmaal een leuke gesprekspartner – klein schouderklopje voor onszelf.
Daar gaan we niet veel woorden aan vuilmaken, maar met een goeie tas koffie krijg je ons meteen op kruissnelheid. Maak je geen zorgen: zonder geraken we er ook, alleen zijn we dan meer een kleine diesel om op gang te komen dan een Ferrari. Zonder uitlaatgassen, uiteraard.
Aan de lijn, klaar, start! Je bliksemsnelle interviewer is al onderweg.
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.