Een goede landingspagina schrijven doe je zo

Je homepage is de voordeur langs waar mensen op jouw website binnenkomen. Maar zoals bij elke stek zijn ook hier achterpoortjes. Daarom is een goede landingspagina schrijven interessant. In 1 klik leest een potentiële klant over jouw product of dienst. Omdat je waarschijnlijk via zo’n landingspagina op onze website bent beland, leggen we je graag uit hoe je hier zelf mee scoort.

“Vergeet geen catchy call to action op je landinsgpagina.”

Wat is een landingspagina?

Een landingspagina is een pagina op jouw website waarmee je potentiële klanten naar je website lokt door specifieke zoekwoorden te gebruiken. Op die pagina overtuig je lezers om voor jouw aanbod of diensten te kiezen. Zonder blabla, maar kort en krachtig.

In het belang van jouw marketing creëert een landingspagina een hoge conversie. Conver-wat? Lezers die tot een specifieke actie overgaan. Inschrijven op een nieuwsbrief, een product kopen, een offerte aanvragen, … het kan allemaal. Als je het maar goed doet.

SEO doet je scoren in Google

Met je landingspagina wil je zo hoog mogelijk scoren in de zoekresultaten. Bouw daarom de pagina op rond 1 trefwoord, liefst datgene waar gebruikers naar op zoek zijn. Verwerk dat meermaals op natuurlijke wijze in de (onder)titels en in de tekst. Ook goede metadata, snel ladende visuals en links ziet Google graag. Net zoals onze algemene SEO-tips.

Duidelijke boodschap

Met een duidelijke, opvallende titel vertel je lezers meteen wat je hen biedt. De titel is namelijk het eerste wat bezoekers zien en bepaalt of ze blijven of vertrekken. Leg verder uit waarom jij het geknipte bedrijf bent door je unique selling points (USP’s) in de verf te zetten. Door aan te tonen dat je weet waarover je spreekt, wek je vertrouwen op.

Vertrouwen opbouwen

Je boodschap mag dan wel duidelijk zijn, daarom gaan mensen niet meteen over tot de gewenste actie. Social proof helpt je daarbij. Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren. Ondersteun je boodschap daarom met:

  • Testimonials en reviews van klanten
  • Prijzen en certificaten
  • Interne en externe links

Via externe links (ook wel backlinks) verwijzen andere websites naar de jouwe. Hoe relevanter die sites zijn, hoe positiever de impact voor jou. Pikt Google dit op, dan stijgt je autoriteit. Je website volgt dezelfde weg naar de top in de zoekresultaten.

Call to action

Het belangrijkste op heel je landingspagina? De call to action. Voorzie een grote, kleurrijke, contrasterende knop met ‘Koop nu’, ‘Contacteer ons’ of ‘Download hier’. Of een catchy variant, natuurlijk. Laat elke mogelijke afleiding vallen. Maak je landingspagina ook niet te lang zodat mensen niet hoeven te scrollen en sneller tot de actie overgaan.

Waarom een landingspagina geen blog is

Verwar een landingspagina niet met een blog. Beide soorten teksten hebben verschillende inhouden en doelen. Een blog informeert, een landingspagina activeert. In een blog zet je expertise uiteen over verschillende onderwerpen. Een landingspagina focust beknopt en specifiek op de diensten of producten die je aanbiedt.

Nieuwsgierig naar de kracht van een perfecte landingspagina, maar zelf geen tijd of zin om er eentje aan te maken? Geen probleem, Bliksem doet het voor jou.

Klik, lees en verras jezelf

De nieuwsbrief: een onmisbaar marketinginstrument

Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?

Lees meer

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.

contact