Sinds 2017 maakt Stephanie Demasure deel uit van het Bliksemteam. Ze startte als werknemer maar leidt ondertussen als copiloot het bedrijf naar ongekende hoogtes. De sfeer onder de collega’s, de gevarieerde opdrachten en een duidelijke maar flexibele planning maken dat ze Bliksem voor geen geld ter wereld zou ruilen voor een andere job.
Als freelance journalist had Stephanie Demasure haar handen vol. Ongevallen, lange zittingen bij de rechtbank, gemeenteraden tot ’s avonds laat en onverwachte reportages vergden heel wat flexibiliteit. Daarom sloeg Stephanie een nieuwe weg in.
Wat wou je later worden? Veearts.
Wat was je eerste copywritingopdracht? Als proefopdracht een baseline bedenken voor een bedrijf dat freelance administratieve hulp voorziet.
Wat is je grootste gruwel? Het verkeerd gebruik van aanhalingstekens.
Voor welk bedrijf zou je graag eens schrijven? Coolblue. Ik vind hun stijl heel tof en hun content spreekt me altijd aan.
Wat is je favoriete koffie? Een cappuccino met havermelk.
“Ik wou geen zelfstandige meer zijn. Daarom ging ik in loondienst bij Bliksem Schrijfbureau. Na ongeveer een jaar vertelde de zaakvoerder dat hij zijn onderneming zou verkopen. Ik kreeg de vraag om het bedrijf over te nemen, maar toen was ik net zwanger. Dat ik in paniek was, is nog licht uitgedrukt. Gelukkig was er Anastasia, die ik kende van bij Het Nieuwsblad.”
De rest van het verhaal is bekend. Anastasia besloot mee de sprong te wagen. Sindsdien leiden ze samen gedreven het copywritingkantoor.
Door eigenhandig de opdrachten te beheren behoudt Stephanie een veel beter overzicht, zowel voor zichzelf en haar gezin als voor alle medewerkers bij Bliksem. De job is nog steeds dezelfde: copywriting pur sang.
“Het gevarieerde takenpakket maakt dat ik nog elke dag bijleer. We ontmoeten bijzondere mensen, werken met toffe klanten en komen op leuke plekken. Die combinatie leidt tot de juiste nuances in een tekst. Ik zie het elke keer als een uitdaging om het anders of creatiever aan te pakken zodat de tekst helemaal juist aanvoelt, zowel voor de klant en voor mezelf.”
Al is copywriting een quasi individuele job, het menselijke contact is niet te onderschatten. Een goede band met de klanten vindt Stephanie essentieel. “Die professionele vertrouwensband werkt, dat merken we. We bouwden in 4 jaar tijd een mooi klantenportfolio uit en daar ben ik best trots op. Die goede verhouding met onze partners leidde bovendien tot een persoonlijk voordeel. In ons eerste kantoor in Roeselare maakte ik kennis met een creatief ontwerpbureau dat intussen de geboortekaartjes van mijn 2 dochters ontwierp.”
Naast zaakvoerder is Stephanie ook collega, een dubbelrol die ze met plezier vervult. “We hebben duidelijk vooropgesteld hoe we ons bedrijf zouden runnen. We wilden ons personeel vrijwaren van de zaken waar we zelf tegenaan liepen. Ik denk wel dat we daarin geslaagd zijn. Er is een heel open cultuur met vertrouwen, verantwoordelijkheidszin en begrip voor elkaar. Het helpt dat we allemaal in dezelfde levensfase zitten.”
Met 2 jonge kinderen heeft Stephanie ook thuis haar handen vol. Toch koestert ze heel wat ambities in haar vrije tijd. “Binnenkort ga ik op zondagavond opnieuw meezingen met het Roeselaarse koor Vox Plus. Dat stond even on hold door de geboorte van mijn jongste. Sporten, weer met de moto rijden en de talloze boeken in mijn kast verslinden staan al jarenlang op mijn lijstje. Dat komt er ooit wel eens van. Me daarop verheugen geeft me voorlopig genoeg voldoening.”
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.