Een ruwe diamant is interessant, maar die moet nog gepolijst worden. Dat geldt ook voor jouw copy. Copywriting is commercieel schrijven. Al is dat maar het topje van de ijsberg. Er schuilt zoveel meer achter de woorden en zinnen die we neerpennen. We leggen het je graag uit. Zodat ook jij kan verleiden met woorden.
Helaas is de inhoud niet het enige wat telt. Staat jouw tekst vol taalfouten? Dan reflecteert dat negatief op jou en op je brand. Google is je BFF en nalezen is de boodschap.
Elke tekstvorm heeft zijn eigen ongeschreven regels. Een uitgebreide introductie werkt misschien voor een longread, maar als je die in jouw social media posts propt, trek je weinig lezers aan. Stem je tekst dus precies af op het gekozen medium.
Lezen is weten. Maar het lezen van sterke copywriting is zoveel meer. Een goede tekst lokt emotie uit en prikkelt je nieuwsgierigheid. Ze beantwoordt je meest prangende vragen of laat net genoeg mysterie over om aan te zetten tot actie. Inleven om te laten beleven, in heldere verwoordingen.
Geloof ons: het is leuk om te rijmen en te dichten. Maar dan vooral in onze vrije tijd. Tijdens de werkuren is het als copywriter belangrijk om to the point te schrijven en de klanten waar voor hun geld te geven. Time is money, of zoals wij het zien: words are money.
Goede copy overtuigt zonder te schreeuwen. Verban die caps lock naar een donker kamertje en ruil uitroeptekens en accenten op “dé” en “hét” in voor woorden met échte meerwaarde. Oeps.
Een tekst kan aan alle criteria voldoen, maar toch verkeerd voelen. Als de tekst niet overeenkomt met de vibe van jouw bedrijf, geen meerwaarde biedt voor je klant, of jouw buikgevoel om een andere reden een alarm doet afgaan, dan mis je de “ooh yeah”-factor. En dat is – geloof ons – zonde van je (digitaal) papier.
Op zoek naar een garantie dat je copywriting aan de criteria voldoet? Schakel dan een ervaren professional in. Bliksem Schrijfbureau snelt je graag ter hulp.
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.