Blikse Schrijfbureau interview copywriter

5 voordelen van een freelance copywriter

Gewoon keineig zijn. Dat is een sjiek voordeel. Gelukkig kent een freelance copywriter nog meer pluspunten. Zowel voor marketingbureaus, reclamebureaus of communicatieadviseurs die hun klanten van de beste mogelijke tekst willen voorzien, als voor marketing- en communicatieafdelingen van kmo’s en bedrijven. Zie hier: 5 redenen waarom een freelance copywriter winst oplevert.

“Wat je zelf doet, doe je meestal beter?
Tja, wie het echt zelf doet, weet zeker beter.”

1. Wat is een freelance copywriter?

Een freelance copywriter is een gespecialiseerde schrijver. Hij of zij weet wat werkt, hij of zij weet hoe de lezer aan te spreken, te informeren, te inspireren of te overtuigen. En dat is niet iedereen gegeven. Een copywriter pent meer dan enkele woorden na elkaar. Een freelance copywriter weet de juiste boodschap over te brengen bij het juiste publiek.

Vaak is een freelance copywriter gespecialiseerd in een niche. Of het nu om een vakgebied gaat of om een specifieke schrijfstijl. Wat je zelf doet, doe je meestal beter? Tja, wie het echt zelf doet, weet zeker beter.

Een copywriter is:

  • een professioneel schrijver
  • meester in het vertalen van je boodschap
  • ervaren in specifieke doelgroep, niche of vakgebied
copywriter, freelance, schrijven, seo, tekstschrijver, freelance copywriter,

2. Een freelance copywriter biedt meer respons en omzet

Een boodschap die doel treft en die aanspreekt bij de lezer, zorgt voor een hogere respons. De lezer is betrokken, geïnteresseerd en sneller geneigd om actie te ondernemen. Actie, reactie, klanten en uiteindelijk bestellingen of opdrachten binnenhalen. Daar draait het om in commerciële teksten.

Een duidelijke call to action, een inspirerend verhaal of glasheldere informatie die leesbaar en begrijpelijk is voor je doelpubliek. Dat zijn de extra wapens die een copywriter met zich meebrengt.

Een freelance copywriter:

  • schrijft en zet aan tot actie
  • maakt informatie glashelder
  • spreekt de taal van je doelpubliek

3. Een freelance copywriter is flexibel inzetbaar

Freelance. Eigenlijk is het een synoniem van flexibel. Een freelancer springt van de ene opdracht naar de andere en is eigen baas. Dat betekent dat hij of zij zich steeds moet bewijzen tijdens nieuwe projecten en er dus ook steeds volledig voor gaat.

Overwerk of overuren zijn nooit een issue. Een freelancer werkt tot de opdracht perfect zit.

4. Een freelance copywriter is goedkoper

Zowel voor communicatiebureaus als KMO’s is het werken met een freelance copywriter erg voordelig. Je huurt een zelfstandige freelancer enkel voor een bepaalde tijd of opdracht. Dat betekent je geen sociale zekerheid, vakantiedagen, ziekte- of ontslagvergoeding of wat dan ook moet betalen. Je betaalt enkel voor het geleverde werk. Een freelancer is meestal goedkoper dan een werknemer: de overheadkosten zijn minimaal.

  • Inzetbaar wanneer jij het wil
  • Volgens uurtarief of projectprijs
  • Geen vaste kosten zoals een werknemer

5. Je profiteert van gratis correcties

Een extra troef van de meeste freelance copywriters is dat ze een gratis correctieronde aanbieden. Tenminste, dat doen wij toch. Als opdrachtgever ontvang je alle gevraagde teksten en opdrachten volgens de geplande timing en krijg je de kans om aanpassingen of opmerkingen te formuleren. Gratis.

Jij leest, onze freelance copywriters schrijven, schrappen en passen aan tot het helemaal juist zit. Zo ben je zeker van een goed resultaat.

Klik, lees en verras jezelf

Een straffe copywriter nodig?

Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.

contact