Een nieuwe folder maken, een eigen magazine starten, een gloednieuwe brochure lanceren of een personeelsblad uit de grond stampen. Het start altijd met een goed idee en eindigt (vaak) in drukwerk. We nemen je stap voor stap mee in het proces van het magazine maken. Grosso modo kan ja dat proces onderverdelen in 4 fases: de conceptfase, de ontwerpfase, de uitwerkingsfase en natuurlijk de druk als kers op de taart.
Alles start met een goed idee. Die ideeën liggen soms voor het rapen, maar soms ook niet. Brainstormen is dus de boodschap. Vooraleer je start met het spuien van gekke voorstellen en zotte vondsten, bedenk voor wie en vooral waarom je een folder, brochure of magazine wil lanceren. Begeleiding nodig voor het volledige proces? Verschillende magazinemakers bieden projectbegeleiding aan op maat.
Je weet waar je heen wil met je tijdschrift of . Mooi! Nu is het tijd om de ideeën in de praktijk om te zetten. Dat begint met het uittekenen van het concept. In klad, uiteraard. Niets is definitief tenzij het in de Bijbel staat.
Neem je alles zelf in regie of spreek je een magazinemaker aan om alles in goede banen te leiden? De keuze is aan jou. Hou er rekening mee dat het uitwerken van een publicatie een project is. Schrijvers, copywriters, ontwerpers, fotografen en drukkers moeten worden aangespoord, aangeschreven en ook wel eens aangevuurd.
Je bent tot hier geraakt zonder kleerscheuren en op tijd? Gefeliciteerd, goed gewerkt. Ongetwijfeld ligt in deze fase je budget al lang vast, weet je in welk formaat je tijdschrift, magazine of brochure wil lanceren, en weet je welk papier je wil. Glanzend, mat, hard- of softcover, geniet of gelijmd.
Done? Proficiat. Je hebt binnenkort een nieuwbakken magazine, folder, brochure, personeelsblad of tijdschrift in je handen. Ben je nog op zoek naar een magazinemaker? Geef een seintje. We kunnen vast helpen.
Een nieuwsbrief is directer, persoonlijker en converteert beter dan sociale media. Waar wacht je op?
Laat die puntenslijper in de kast. Je hebt je scherpe pen al gevonden.